Uprzejmie informujemy, że Zespół Google Pay ogłosił w Polsce zmianę sposobu autoryzacji transakcji powyżej limitu 100 złotych z dotychczasowego obowiązkowego podania kodu PIN na weryfikację tożsamości posiadacza karty na telefonie.
Zmiana ma na celu m.in. ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa (poprzez brak konieczności dotykania klawiatury terminala płatniczego). Nowa metoda autoryzacji pozwoli użytkownikom Google Pay płacić jeszcze łatwiej, szybciej i jeszcze bardziej bezkontaktowo z zachowaniem bezpieczeństwa płatności mobilnych. W miejsce dotychczasowego obowiązku podania kodu PIN, użytkownik telefonu zostanie poproszony o odblokowanie telefonu w celu potwierdzenia tożsamości poprzez autentykację:
Pełna lista akceptowanych metod autoryzacji dostępna jest na stronie www poświęconej usłudze Google Pay pod linkiem TUTAJ.
Zmiana będzie wprowadzana stopniowo dla wszystkich użytkowników Google Pay wraz z aktualizacją aplikacji na urządzeniach. Po aktualizacji kod PIN do karty nie będzie już wymagany poza pojedynczymi wyjątkami (np. wypłaty z bankomatów)
Komunikat dotyczący bezpieczeństwa
UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych
Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:
PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE
NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!
NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!
NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!
PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!