Przejdź do głównej treści

Zmiana autoryzacji transakcji dokonywanych przy użyciu usługi Google Pay

Data publikacji:

Uprzejmie  informujemy, że Zespół Google Pay ogłosił w Polsce zmianę sposobu autoryzacji transakcji powyżej limitu 100 złotych z dotychczasowego obowiązkowego podania kodu PIN na weryfikację tożsamości posiadacza karty na telefonie.

Zmiana ma na celu m.in. ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa (poprzez brak konieczności dotykania klawiatury terminala płatniczego). Nowa metoda autoryzacji pozwoli użytkownikom Google Pay płacić jeszcze łatwiej, szybciej i jeszcze bardziej bezkontaktowo z zachowaniem bezpieczeństwa płatności mobilnych. W miejsce dotychczasowego obowiązku podania kodu PIN, użytkownik telefonu zostanie poproszony o odblokowanie telefonu w celu potwierdzenia tożsamości poprzez autentykację:

  • biometrią (w zależności od używanego modelu telefonu może to być odcisk palca lub skan tęczówki) lub
  • wiedzą (zgodnie z ustawieniami telefonu – PIN lub tzw. wzór odblokowania).

Pełna lista akceptowanych metod autoryzacji dostępna jest na stronie www poświęconej usłudze Google Pay pod linkiem TUTAJ.

Zmiana będzie wprowadzana stopniowo dla wszystkich użytkowników Google Pay wraz z aktualizacją aplikacji na urządzeniach. Po aktualizacji kod PIN do karty nie będzie już wymagany poza pojedynczymi wyjątkami (np. wypłaty z bankomatów)

Komunikat dotyczący bezpieczeństwa

UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych

Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:

  • przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
  • podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
  • zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
  • wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE

NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!

NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!

NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!

PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!