Przejdź do głównej treści

Wnioski 800 plus na nowy okres świadczeniowy od 1 lutego

Data publikacji:

30 stycznia 2025

Rodzice i opiekunowie już od 1 lutego mogą składać wnioski o 800 plus na nowy okres świadczeniowy, który potrwa od 1 czerwca 2025 r. do 31 maja 2026 r. Formularze są przyjmowane tylko elektronicznie, a wypłata świadczenia odbywa się bezgotówkowo – na rachunek bankowy.

Świadczenie wychowawcze w wysokości 800 zł przyznawane jest na każde dziecko do ukończenia przez nie 18 lat, bez względu na dochód osiągany przez rodzinę. Od 1 lutego można składać wnioski na nowy okres świadczeniowy, który rozpoczyna się 1 czerwca 2025 r., a kończy 31 maja 2026 r. Wnioski są tylko w formie elektronicznej. Można je wysłać o dowolnej porze dnia i nocy, a także spoza miejsca zamieszkania, również podczas wyjazdu z dziećmi na ferie.

Jak złożyć wniosek

Rodzice i opiekunowie mają kilka kanałów składania elektronicznych wniosków. Mogą to zrobić przez PUE/eZUS, za pośrednictwem bankowości elektronicznej czy portalu Emp@tia, a także przez aplikację mZUS, która jest dostępna na urządzenia mobilne (telefony komórkowe, tablety).

Aby móc korzystać z bezpłatnej aplikacji mZUS, trzeba ją pobrać ze sklepów Google Play lub App Store. Zawiera ona funkcje, które przyspieszają wypełnienie wniosku o 800 plus. Jeśli wniosek został złożony w poprzednim okresie świadczeniowym i ZUS przyznał świadczenie, rodzic może utworzyć w aplikacji wniosek na nowy okres świadczeniowy. Taki wniosek zostanie automatycznie uzupełniony na podstawie wcześniejszych danych. W razie potrzeby zawsze może go edytować.

Podobnie jak w przypadku PUE/eZUS, jeśli dzieci są zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego w ZUS, można automatycznie pobrać ich dane w kreatorze wniosku. Dzięki temu nie trzeba wpisywać ich ręcznie. Funkcje aplikacji mZUS znacznie przyspieszają wypełnienie wniosku, który można wysłać szybko i wygodnie przez tablet lub telefon. Wniosek można również wypełnić na komputerze za pośrednictwem PUE/eZUS, portalu Emp@tia lub bankowości elektronicznej.

Korespondencja na PUE/eZUS

Pisma, informacje i decyzje dotyczące świadczenia 800 plus są przekazywane w formie elektronicznej za pośrednictwem PUE/eZUS, nawet jeśli wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną czy portal Emp@tia. Jeżeli rodzic wyśle wniosek przez bank albo portal Emp@tia, a nie ma profilu na PUE/eZUS, to Zakład Ubezpieczeń Społecznych założy mu taki profil automatycznie na podstawie danych podanych we wniosku.

Termin ustalenia prawa do świadczenia i jego wypłaty zależy od daty złożenia wniosku z wymaganymi dokumentami. Jeśli rodzic złoży poprawnie wypełniony wniosek z wymaganymi dokumentami do 30 kwietnia 2025 r., ZUS wypłaci świadczenie do 30 czerwca 2025 r., co oznacza, że zachowa ciągłość wypłaty świadczenia 800 plus.

Źródło www.zus.pl

Komunikat dotyczący bezpieczeństwa

UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych

Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:

  • przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
  • podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
  • zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
  • wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE

NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!

NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!

NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!

PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!