Bank Spółdzielczy w Iławie umożliwił klientom wysyłanie do osób z listy kontaktów w telefonie prośby o przelew. Nowa usługa ułatwia i przyśpiesza rozliczenia między znajomymi. Wystarczy, że osoba wyśle prośbę o przelew, a znajomy zaakceptuje ją w aplikacji mobilnej jednym kliknięciem. Pieniądze natychmiast trafią na konto nadawcy. Operacje realizowane są w systemie BLIK.
Aby wysłać prośbę o przelew na telefon należy zalogować się do aplikacji i wejść do zakładki „BLIK”. Następnie na dole strony inne usługi BLIK wybrać „Prośba o przelew”, następnie „Wyślij prośbę o przelew” i wybrać odbiorcę z listy kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z BLIK. Wystarczy wpisać kwotę oraz krótki opis za co chcemy się rozliczyć, np. zakupy, wczorajsze wyjście i nacisnąć „Dalej” a następnie „Wyślij prośbę”. Bank uzupełnia pozostałe dane potrzebne do przelewu i wysyła na nr telefonu odbiorcy powiadomienie. Znajomy ma 72 godziny na akceptację prośby.
Rozliczenia „Prośba o przelew” dostępne są pomiędzy osobami posiadającymi rachunek w banku który wprowadził funkcjonalność „Prośba o przelew na telefon BLIK”.