Przejdź do głównej treści

Komunikat PFR

Data publikacji:

Komunikat w sprawie  wydłużenia  przedkładania dokumentów umocowań beneficjentów Subwencji Finansowej

"Informujemy,  że  termin  dostarczenia  do  banków  dokumentów  potwierdzających  umocowanie  osób składających  wnioski  w  ramach  programu  rządowego  „Tarcza  Finansowej  Polskiego  Funduszu Rozwoju  dla  Małych  i  Średnich  Firm”(Program)  został  przedłużony  do  dnia  31  stycznia  2021  r.  Jednocześnie   przypominamy,   że   bank   nie   jest   zobowiązany   do   natychmiastowej   odpowiedzi w zakresie potwierdzenia poprawności dostarczonych dokumentów. Weryfikacja dokumentów będzie dokonywana następczo w I kwartale 2021 r. Jednocześnie, w celu uniknięcia wątpliwości, informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju S.A. nie będzie wyciągał  negatywnych  konsekwencji  względem  przedsiębiorców,  którzy  dostarczyli  dokumenty potwierdzające umocowanie do banków po 31 grudnia 2020  r. (tj. po terminie wynikającym z umowy subwencji  finansowej  oraz  regulaminu  ubiegania  się  o  udział  w  Programie),  wyłącznie  na  podstawie dostarczenia  tych  dokumentów  do  banków  w  terminie  31  grudnia  2020  r. –31  stycznia  2021  r. W   stosunku   do   beneficjentów   Programu,   którzy   uchybią   nowemu   terminowi   przekazywania dokumentów  potwierdzających  umocowanie,  zastosowanie  znajdą  postanowienia  umowy  subwencji finansowej oraz regulaminu ubiegania się o udział w Programie w zakresie dotyczącym konsekwencji nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających umocowanie we właściwym terminie."

Komunikat dotyczący bezpieczeństwa

UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych

Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:

  • przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
  • podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
  • zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
  • wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE

NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!

NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!

NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!

PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!