Zastrzeżenia w systemie Bankowości Internetowej
- W przypadku utraty, kradzieży, wejścia w posiadanie lub podejrzenia wejścia w posiadanie środków dostępu lub środków uwierzytelniania do systemu bankowości elektronicznej przez osobę nieuprawnioną Użytkownik składa dyspozycję zablokowania dostępu do systemu bankowości elektronicznej lub dyspozycję zablokowania wybranych środków dostępu. W imieniu osoby małoletniej dyspozycję składa przedstawiciel ustawowy.
- Dyspozycja zablokowania środków dostępu może być złożona telefonicznie za pomocą usługi IVR (tel. 89 650 27 00) lub pisemnie w placówce Banku. Dyspozycja zablokowania środków uwierzytelniania może być zgłoszona tylko w placówce Banku.
- Pracownik Banku potwierdza Użytkownikowi przyjęcie dyspozycji zablokowania wydając kopię dyspozycji (w przypadku dyspozycji pisemnej).
- Jeżeli dyspozycja zablokowania dostępu składana jest telefonicznie, warunkiem przyjęcia dyspozycji jest telefoniczna weryfikacja Użytkownika (podanie identyfikatora ID oraz telekodu). Dyspozycję uważa się za przyjętą przez Bank w momencie usłyszenia i potwierdzenia w telefonie komunikatu o zablokowaniu identyfikatora ID.
- Dyspozycja zablokowania składana w placówce Banku wykonywana jest przez pracownika Banku niezwłocznie po otrzymaniu dyspozycji od Użytkownika, z zastrzeżeniem pkt 6.
- Dyspozycję zablokowania, o której mowa w pkt 1, każdy Użytkownik składa w odniesieniu do własnego dostępu.
- Dyspozycję odblokowania dostępu do systemu bankowości elektronicznej każdy Użytkownik składa w odniesieniu do własnego dostępu. Jeżeli Użytkownik dyspozycję odblokowania składa pisemnie musi udać się do placówki Banku lub skorzystać z odblokowania przez usługę IVR bez wizyty w placówce Banku.
- W przypadku zablokowania środków uwierzytelniania do systemu z powodu utraty, kradzieży, wejścia w posiadanie lub podejrzenia wejścia w posiadanie przez osobę nieuprawnioną, każdy Użytkownik składa w odniesieniu do własnego dostępu, pisemnie w placówce Banku, dyspozycję wydania nowych środków uwierzytelnienia.
- Zastrzeżenie, o którym mowa w pkt. 1, nie może być odwołane i powoduje niemożność dalszego posługiwania się środkiem uwierzytelniania.
- Bank ma prawo zablokować dostęp poszczególnych Użytkowników do kanałów bankowości elektronicznej w przypadku:
- naruszenia przez Użytkownika zasad określonych w Regulaminie lub Umowie;
- celowego wprowadzenia w błąd Banku przez Posiadacza rachunku przy zawieraniu Umowy;
- podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia przez Użytkownika lub osobę trzecią w związku z używaniem kanałów bankowości elektronicznych.
- Bank informuje Posiadacza rachunku telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej o zablokowaniu kanałów bankowości elektronicznej przed ich zablokowaniem, a jeżeli nie jest to możliwe – niezwłocznie po ich zablokowaniu. Nie dotyczy to przypadków, gdy przekazanie informacji o zablokowaniu kanałów bankowości elektronicznej byłoby nieuzasadnione ze względów bezpieczeństwa lub zabronione na mocy odrębnych przepisów.