Kampania Oczarowani została przygotowana wspólnie przez: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.
Nazwa kampanii Oczarowani jest nieprzypadkowa. Określa ona szeroką grupę nieprofesjonalnych inwestorów, jak również konsumentów – osoby poszukujące atrakcyjnych możliwości inwestycyjnych, nieposiadające jednocześnie niezbędnej wiedzy lub doświadczenia do właściwej oceny dostępnych ofert. Brak świadomości wielu ryzyk sprawia, że takie osoby mogą łatwo zostać „oczarowane” możliwościami uzyskania szybkich i wysokich profitów.
Condohotele i aparthotele to obiekty, które zwykle przeznaczone są do świadczenia usług hotelarskich lub kwaterunkowych.
Inwestowanie w tego typu przedsięwzięcia polega — co do zasady — na inwestycji w lokal (np. poprzez jego zakup) w budynku zamieszkania zbiorowego np. budynku hotelowym lub w innym obiekcie o podobnym charakterze, w którym dokonywany jest wynajem krótkoterminowy lub usługi noclegowe.
więcej informacji:
https://www.knf.gov.pl/o_nas/komunikaty?articleId=67811&p_id=18
https://www.oczarowani.pl/